season 1 hero image.jpg

האזינו לכל פרקי העונה השלישית של קומרסיישן. תיהנו!

קומרסיישן: עונה שלישית

"שיפבוב היא פתרון הפלפילמנט הטוב ביותר מחוץ לאמזון בארה"ב", אומר לי שי ברכה, מנהל המוצר הראשי לתחום התפעול ב- SHIPBOB.   בשיחה משיקגו המושלגת, שי מציג את המספרים והחשיבה שמאחורי ההצלחה הגדולה של החברה.  הרבה מעל מיליון משלוחים בחודש עבור כ-5000 לקוחות- בעלי חנויות איקום באמצעות 13 מרלוגים בצפון אמריקה.  התחרות האמיתית של שיפבוב היא בתפעול העצמי של לקוחות וגם- השיפינג הוא לגמרי ערוץ שיווק ושירות לקוחות. תקשיבו לשי, וגם לערן שיאון ב'קרוסבורדר' על Tasty. תיהנו.

קומרסיישן 58 עם שי ברכה, מנהל מוצר ראשי לתחום התפעול, SHIPBOB

בתחרות האדירה בין פלטפורמות הקומרס מתחילה לבלוט הישראלית: צבעונית, יצירתית, מתוחכמת. ליאת קרפל גורוויץ' שמנהלת את השיווק של וויקס איקומרס מכירה כל פיקסל, אינטגרציה, פיצ'ר, פיתוח ולקוח. בשיחה איתי היא מפרטת את המכלול העצום של שירותים שוויקס קומרס מעניקה ל-600 אלף בעלי החנויות, ביניהן חברות גדולות שמגלגלות על גביה עשרות מיליוני דולרים כל אחת. ליאת מספרת על הכל, כולל על האפשרות שיום אחד יעלה לאוויר מרקטפלייס חדש- WIX... ערן שיאון מפליא לחדש ולנתח בקרוסבורדר. תיהנו!

קומרסיישן 57 עם ליאת קרפל גורוויץ'  wix ecommerce

"אצלנו מוצרים מוצאים אנשים ולא אנשים מוצאים מוצרים", מסבירה בצורה מסקרנת שירלי אמסטרדם, מנהלת איקומרס וריטייל בפייסבוק.  על פי האג'נדה שלה, פייסבוק משתלבת עמוק בתוך הביזנס ומחוייבת לסייע ללקוחות בבנית העסק ובהתמודדות עם אתגרים שמעבר לפרסום והמדיה. וכן, היא תציע להם לא להסתמך רק על פייסבוק כזרוע השיווקית שלהם. וגם, ערן שיאון הקרוסבורדר, הפעם על בונובוס. תיהנו!

קומרסיישן 56 עם שירלי אמסטרדם, מנהלת איקומרס וריטייל בפייסבוק

לקבוצת ארצ'ליק יש נתח שוק בשוק החשמל והאלקטרוניקה של 52% בטורקיה (על 82 מיליון תושביה). ככזאת, היא רואה עצמה כמנהיגה ומובילה גם בשוק האיקומרס השונה כל כך משלנו במבנה ובהרגלי הצריכה. מטין צ'רסי, ישראלי-טורקי, בעל עבר עשיר בעולם היזמות והדיגיטל בישראל, הוא מי שמתווה את אסטרטגיית האיקומרס והדיגיטל של הקבוצה בחמש השנים האחרונות. איך מגיעים ללקוחות עם מוצרים "לבנים" תוך 15 דקות מההזמנה? למה הוא בחר לבסס את הלויאלטי על פיצ'ר מושקע של "שירות לקוחות עצמי"? למה הקבוצה הולכת בעיקר על מכירות דיירקט ולא דרך מרקטפלייסז? ובכלל, איך זה להיות בכיר ישראלי במטה קונצרן טורקי. וגם, קרוסבורדר עם ערן שיאון על 'רובין הוד',  תיהנו כמוני!

קומרסיישן 55 עם מטין צ'רסי, מנהל אסטרטגית דיגיטל ושיווק, Arcelik Turkey

שופיפיי, פלטפורמת האיקומרס הצומחת והלוהטת מתרחבת מהמסכים אל עבר המחסנים וההפצה, או בקיצור- פלפילמנט. בארה"ב וקנדה היא מתחילה לספק תשתית איכותית ומדוייקת שמצליחה לתת פייט לאמזון עבור לקוחותיה. איך היא עושה את זה? לשמחתנו, ואדים צלאף, ישראלי מוכשר בטירוף ובעל נסיון בינלאומי עצום, הוא בכיר בשופיפיי ומנהל ממשקי המשתמש של שופיפיי פלפילמנט נטוורק. למזלנו הרב עוד יותר,  הוא מוכן לשתף ולספר איך זה נראה מתוך המטה באוטווה הקפואה בקנדה, פלוס בונוס- איך זה לעבוד עם טובי לוטקה, המייסד והמנכ"ל האגדי של החברה.

תיהנו כמוני!

קומרסיישן 54 עם ואדים צלאף, מנהל UX  בכיר בשופיפיי

תעצמו ת'עיניים תפתחו ת'נחיריים: זעפרן ספרדי טהור ראס אל חנות כוכב אניס זרעי כוסברה לימון פרסי גרוס אגוז מוסקט סומאק בלאדי ו...סטופ. איך היה? ככה בדיוק ניגשתי לתחקיר לקראת האורחת המתוקה* והמפולפלת* שלי הפעם, איילת, הלא היא 'התבלינים של איילת'.  איך הגיעה לעסק האונליין המשובח שלה כמעט במקרה, כמה הישראלים קונים תבלינים אונליין (אלפי הזמנות בחודש) ובעיקר איך היא ובעלה מייצרים דיסראפשן בתבליניישן.  וגם תיבול מחו"ל עם ערן שיאון על האוזז ווייפייר ב'קרוסבורדר'. תיהנו כמוני!

* מתוקה ומפולפלת הן תערובות שאיילת מוכרת

קומרסיישן 53 עם איילת ונציה-מישר, התבלינים של איילת

עדי רונן מביאה את בשורת הלייבסטרים שופינג. מה זה אומר? שבזמן אמת נכנסים אלפי מעריצים יחד עם אלילותיהן לאתר קניות, ובאמצעות הטכנולוגיה של Buywith יוצאים איתן למסע שופינג אונליין. מובילות הדעה כבר לא פועלות רק כאפיליאייטס בפרסום אלא ממש מטיילות ועושות מכירות ברילטיים. עדי והשותף שלה אייל סיני רצו בארץ עם עדיקה, מותגי אסתי לאודר, איל מקיאג' ועוד. גם בחו"ל הם כבר מתנסים ובכלל- עתיד האיוונטים של קניות בזמן אמת נראה ורוד. לפי הפעילויות עד כה, יחס ההמרה עולה עד פי 8 ושווי הסל בכ-70%.  עדי ואני מכירים עוד מהמודל הראשוני של החברה, ממש שימח אותי לשמוע כמה הם התפתחו ולאן הם הולכים מכאן. תשמעו את עדי. וגם, אל תפספסו את ערן שיאון בפינת הקרוסבורדר על צ'ואי, אימפריית המזון בעלי חיים. תיהנו כמוני.

קומרסיישן 52 עם עדי רונן, מנכ"ל ומייסדת שותפה ב- BUYWITH

משה רדמן, פובליציסט של דיגיטל ופוליטיקה, ידען גדול ובעל עמדות מבוססות לגבי תהליכים פוליטיים, קמעונאיים ושיווקיים. דיברנו על עליית הפלטפורמות ומגמת התרחקות האיקומרס מנושאות המטוסים- אתרי וזירות הסחר, אל הרחוב הדיגיטלי- אינסטגרם, טיקטוק, וואטסאפ, גוגל, פייסבוק ואולי אפילו נטפליקס. כדי לקנות אונליין אין יותר צורך להיכנס לחנות, המרחק בין התוכן במדיה לעמוד המוצר נמחק ועידן חדש של איקום מתחיל. ובפינות: ערן שיאון על בוקשופ וחשיפה ל'פיזזז' של קארן אטיאס

קומרסיישן 51 עם משה רדמן, מנכ"ל ובעלים- מיהי מרקט

צונאמי האיקומרס יצר שכבה חדשה של מוכרי איקומרס שכבר גדולים מדי מכדי לעבוד לבד ומהבית. בעיה.
פתרון: טל ואלעד- היא מגיעה מכיוון של איקום והוא בעל נסיון רב בתחום חללי העבודה המשותפים, חברו יחד והקימו את eHouse, הבית לסוחרי איקומרס. יש שם הכל- מחסנים בכל גודל,  מתחם אריזה והכנה לשילוח, הסכמי הפצה בארץ ולחו"ל, סטודיו לצילום, העשרה, תוכן, קהילה משתפת ועוד. כל מה שצריך כדי להיכנס לאיקומרס בצורה חלקה. זה נשמע כמו פרסומת. לא אכפת לי. מגיע להם. תשמעו את הסיפור שלהם לראשונה, לתחושתי לא האחרונה... תיהנו גם מהפינות קרוסבורדר עם ערן שיאון וחדש על מדפי האיקום. 

קומרסיישן 50 עם טל ניאגו ואלעד גולדנברג, מייסדי eHouse

סדרת הפרקים בנושא פלטפורמות מגיעה ל'ניו קיד אין טאון'- סיילספורס קומרסקלאוד.  אין יותר מתאימה להציג אותה מאשר רונית כפיר, המנהלת המזוהה ביותר עם הפלטפורמה. רונית מספרת על הכלים המיוחדים של קומרס קלאוד בהם משתמשים מעל 5000 מותגים בעולם. על החברות המקומיות שכבר הטמיעו. על מנועי הצמיחה: פרסונליזציה, חיבור תוכן ומידע. תשלום ביט מובנה ופיצ'רים חדשים בכל שנה. האם קומרסקלאוד מתאימה לכל כיס? האם סיילפורס מצאה חיסון לכאב ההטמעה?   זאת ועוד עם רונית הנפלאה, וגם- ערן שיאון בקרוס בורדר ספיישל לקראת פורים. תיהנו.

קומרסיישן 59 עם רונית כפיר, מנהלת סיילספורס קומרס קלאוד, ישראל והמזה"ת

לאסף ומיכאל נמאס לאכול שווארמה בעבודה, אז הם הקימו עסק למכירת פירות וירקות אונליין. שוקיט. עסק יצירתי ופורץ דרך בקטגוריה. לאחר כמה שנים כ"בעלי בסטה משקפופרים מהבינתחומי" הם שיכללו  את השיטות עד שלבסוף מכרו את שוקיט. את מה שהם למדו על 'החור השחור' שנפער מרגע ההזמנה דרך מסירתה ועד הרכישה החוזרת, הם ארזו לתוך תשתית טכנולוגית והקימו בניו יורק את בונד. על זה ועל איך עושים תפעול מבוזר, על איך המערכת של בונד מחשבת ומייעלת הזמנות לפי הרגלי קניה מבוססי טריטוריה וכמות עובדים במחסנים הקרובים ועוד, תשמעו מאסף ומיכאל, שעושים אחלה בונדינג בארה"ב. תיהנו כמוני.

קומרסיישן 60 עם אסף חכמון ומיכאל אוסדון- BOND
קומרסיישן 49 עם נטלי טנא- ספיישל shopping IL  חלק ראשון ושני

שופינג IL ביוזמת גוגל שמה את הפוקוס השנה על העסקים הקטנים והעצמאיים. נטלי טנא, מנהלת קהילת העסקים של היוזמה הצטרפה אלי כמנחה אורחת, ויחד העלינו לשידור יזמי איקומרס בעלי סיפורים אישיים ומיוחדים המשתתפים השנה בארוע. אז הפעם קומרסיישן טיפה שונה, מתמקד בסיפורים האנושיים והמרגשים שמאחורי חנויות האונליין. בפרק הכפול אירחנו את טל מהחנות של דודו, איילת מ- ayoola, לוני מ- Lonis, ארז מ-ornato, יונתן מ"תרימי", ליטל דהרי, שחר מ"לוסי'ז", שרון מ"אנד גו'י" ורחלי מ"פלאפי בובות גרב", כל אחת ואחד וסיפורם המיוחד.
תתרגשו כמונו!

חברות הייעוץ הגדולות נכנסות חזק גם לאיקומרס. ניהול תוכנית נאמנות או הטבות זה מאסט. איזu דאטה חובה לאסוף ואיך הופכים אותv למידע עסקי שיהפוך לידע שיווקי. למה ארגונים חוששים להשקיע בתשתיות ניהול דאטה. למה ריצת היצרנים והיבואנים לדיירקט אונליין היא לאו דווקא נכונה. עשרת הדברות לניהול חנות אונליין. הטור "קפה לשבת" בדהמרקר. כל הטוב הזה ועוד מיעל קנדר, וואן אוף א קיינד! תיהנו ומקווה שגם תלמדו משהו, כמוני. 

קומרסיישן 48: יעל קנדר, Head of BDO Digital

הזמנת אוכל לפתח המטוס? טכנולוגיות שעובדות בכל אירופה? מיזוג לתוך ענקית משלוחי המזון גראבהאב?  תן ביס. לא מה שחשבתם.  
נורית ותומר מספרים כמעט הכל על התחום הכה פופולרי ותחרותי. ויש להם מה להגיד על המתחרים, על היחס לשליחים ועל ההתמודדות בימים בהם מאות אלפי עובדי ההיטק והפירמות לא ממלאים את המסעדות ומשלמים עם ה-10ביס. בין לבין, משולבות בהנאה הפינות ״חדש באיקום״ ו״קרוסבורדר״ עם ערן שיאון. תנו ביס! תודה לצביה קרן, לנורה ופפר, לתומר מקאדנה, לערן 'קרוסבורדר' שיאון, לעידו טייר הכוכב וכמובן אלי the bro אלון. תיהנו!  תיהנו כמוני!  

  קומרסיישן 47: נורית שקד ותומר פפר, מנכ"לים משותפים  ב-תןביס מקבוצת  justeat takeaway 
קומרסיישן 46: רון שולויס, מנכ"ל וואלהשופס

איזה כיף לי, אחרי כמעט חודשיים של הפסקה, קומרסיישן איז באק. ניסיתי בזמן הזה לאתגר קצת את כללי הפורמט והחלטתי להוסיף שתי פינות קבועות שתשולבנה במהלך השיחה עם האורח. ספיקינג אוף- שמחתי לארח לפרק הראשון של העונה השלישית את רון שולויס, מנכ"ל וואלהשופס ולשמוע ממנו על הקאמבק של זירת הסחר הותיקה בישראל, שבהנהגתו מתחדשת תפיסתית, טכנולוגית וארגונית. לשמוע על הבעלים קבוצת לבנת, על הירידה לרחוב עם החנות הראשונה באילת ועוד חידושים בילדותה השניה של וואלה שופס. הפינה הראשונה,'חדש על מדפי האיקום', תוקדש לקידום עסקי איקומרס ביתיים וקטנים, כאלה שקמו והתפתחו בעידן הקורונה. בפינה השניה, 'קרוסבורדר',  נשמע את הזווית הסופר-מקצועית של ערן שיאון על איקום מעבר לים ואיפה זה פוגש אותנו הישראלים. וכן, יש גם אתר חדש לקומרסיישן, בעיצוב ודחיפה של רומה,טאראס ואוקסנה מ-yozma.tech החרוצים והאיכותיים. המון תודה לרון שולוייס לערן שיאון הקרוסבורדר, לנטלי טנא, חן זיסו ועידו טייר על הפינות. ללי אורון מאליה פאשן ומעל הכל, לאלי אלון-אח תותח, ולכפיר ודרור- אנשי החזון והמעש מ- ADIO. תיהנו כמוני!  

סוף עונה שניה בקומרסיישן, תודה לכל האורחים!י
סוף עונה שניה בקומרסיישן, תודה לאורחים ולהתראות בעונה השלישית

מסכמים שתי עונות ראשונות
45 פרקים עם אורחים נפלאים, שהאירו בחוכמתם ומנסיונם זוויות רבות של עולם הקומרס תודה לכולם, בקרוב חוזרים עם עונה שלישית משודרגת ומוצלחת לא פחות (מקווה שגם אתם תחשבו כך).

תוודה לכל האורחים ולפרטנרים שלי: אלי אלון המלך מאולפני BIZI, כפיר ודרור מ- ADIO נציגת ספוטיפיי בישראל, פורום המבקרים של- אתם יודעים מי אתם, אלפי המאזינים מקהילת הקומרס הרעננה של ישראל ולאשתי היקרה, מלכת הקניין הרוחני, ג'ני ( www.jmg.legal )


 

Contact me:
Copyright © 2021 Timor Gordon
Partners:
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Instagram
designed with