top of page

עונה #2

דורון בקצ'י
shopping-carts

קומרסיישן #45

 

דורון בקצ'י, מייסד ומנכ"ל BRINGOZ

קומרסיישן מסיים עונה עם הרבה טכנולוגיה, תפעול ולוגיסטיקיישן. 

דורון, יזם מנוסה מלמד את תורתו מתוך ידע עצום ונסיון חוצה יבשות. ברינגוז, לדבריו, היא הסיילספורס של עולם הלוגיסטיקה כשהיא מספקת מוצר מלא 'אנד טו אנד' לניהול המערך הלוגיסטי ומשחררת את בעלי החנויות והרשתות באונליין מהצורך לבסס מומחיות בנושא כל כך מורכב ו-וורסטילי.

 

ברינגוז היא מערכת הוליסטית המאפשרת שליטה ברילטיים על כל התהליך.

 

מבולבלים? לקוחות ברינגוז מציגים שיפור של 35% בעמידה בזמני שילוח, 40% יותר מסירות על ציר הפצה,  60% עליה ביעילות עבודת השליחים ו- 50% ירידה בפניות של לקוחות. בום.

 

תיהנו כמוני משיעור אמיתי בלוגיסטיקה מודרנית.

גבי ברויטמן
shopping-carts

קומרסיישן #44

גבי ברויטמן, סמנכ'ל פיתוח עסקי ב - BIT

ביט של הפועלים היא מובילת תחום התשלומים הדיגיטליים.

 

  • מותקנת על 4.5 מיליון סמארטפונים.

  • 1.5 מ' פעולות בחודש.

  • מעל 150 אלף מצטרפים בחודש. נראה מבטיח?

חכו.

בקרוב ינחתו כאן עלי פיי, אפל פיי, גוגל פיי ואפילו וויצ'ט.

איך ביט תשמור על מעמדה בסיטואציה כזו?

גבי ברויטמן, הביז-דב של ביט, יזם ומנהל פיתוח עסקי ותיק, מסביר איך החברה עם הרבה רעיונות, תשוקה ויכולות ביצוע מכינה את עצמה לעתיד רווי אפשרויות קונטקטלס. וגם- על הקפיצה באיקום כתוצאה מן החיבור לדומינוס ולוואלהשופס.

 

כדי להתחיל להבין את הקפיצה המטורפת בעולם הפיימנטס בישראל, תקשיבו לגבי. תיהנו כמוני!

עינב צוקר
shopping-carts

קומרסיישן #43

עינב צוקר, סטודיו צוקר

אז כן, אפשר להרוויח מאיקום של פאשן ותראו איך הגלגל הסתובב: 

כשעינב צוקר סגרה ב-2011 את בית האופנה שהקימה עם אחותה היא אמרה לכלכליסט "המצב הכלכלי בארץ ובעולם אינו מאפשר לחברה קטנה עם איכויות ייצור בלתי מתפשרות לשרוד".

 

והיום, כשמותגי הענק של עולם אופנת העילית יורדים מהבמה, הקטנים והחכמים משחקים אותה.

 

איך היא עושה את זה?

בנחישות, רגישות ויצירתיות עסקית שהביאה בין היתר לישראל את תרבות ה"תמדדי בבית ואם לא מתאים אל תקני" ואת ה"פיטינג רום-קחי מידות בסטודיו ותקני רק באונליין".

 

עינב צוקר, ים של אופטימיות איקומרסית.

עינת מירון
shopping-carts

קומרסיישן #42

עינת מירון, Cyber Resilience

מה קורה כאן? מה זה? מי תקע את דגל החמאס או החיזבאללה או השד יודע מה בעמוד הראשי של החנות שלי? ומה פתאום הוא מבקש 1000 ביטקוין כדי להחזיר את האתר שלי?  

וואטאפאק?

מה אני עושה עכשיו?

כמה זה בכלל ביטקוין ונגיד שאשלם לו, איך אפשר לסמוך עליו שיחזיר את האתר שלי ואוכל לחזור כבר למכור?

רגע.

כוס מים.

נשימה עמוקה.

ועינת מירון.

עינת מלווה חברות בהתכוננות למתקפות סייבר ובהתמודדות הארגונית-עסקית-תקשורתית עם ההשלכות של פריצות סייבר ונזקיהן.

 

מוזמנים לשיחה על אחד הדברים שמהם אנשי האיקומרס חוששים במיוחד. לא להיבהל מטרמינולוגית ה"האקר סיסו כופר ביטקוין דארקנט". תיהנו כמוני!

רועי אלבז
shopping-carts

קומרסיישן #41

רועי אלבז, מנכ"ל פנגו

יום אחד, כשכל זה יהיה מאחורינו ותהיה לנו סיבה לחגוג, נצא לרכב האוטונומי שיקח אותנו למסעדה האהובה עלינו.

שעתיים מאוחר יותר, כשאנו מעט סחרחרים מהיין ומהאוכל המפנק, נחזור לאוטונומי שיזרים אותנו בשקט ובשלווה הביתה. לכשנגיע מנומנמים נקבל הודעה לנייד: "תודה שהשתמשתם בשירות שלנו, הנסיעה והמסעדה שולמו כרגיל באמצעות הפנגו שלכם".

 

רועי אלבז, מנכ"ל פנגו והאיש שמניע אותה בצניעות ויצירתיות כבר 13 שנה, משתף במהפכת השירותים החדשים של פנגו כשמעל כולם, הפוזיציה החדשה והמסקרנת כשירות תשלומים בעולם המוביליטי אנד ביונד.

 

מפאנגו לפאגו, מ-Park ANd GO לעידן של Pay As you GO. תקשיבו לרועי מדבר על פנגו ועל עצמו מזווית שונה ומאתגרת. תיהנו כמוני! 

יותם בן ארי
shopping-carts

קומרסיישן #40

יותם בן ארי, מנהל eGold - לוגיסטיקה רובוטית לאיקומרס

אז ליותם יש 50 חבר'ה שעושים כל מה שהוא מבקש, בלי להתלונן ובלי לבקש העלאה. כל מה שהם מבקשים זה חצי שעה הפסקה בכל שמונה שעות, חיבור חשמל ושדרוג תוכנה מדי פעם.

אתם תקראו להם "רובוטים כתומים כמו של אמזון", אני אקרא להם שחקני נשמה.

איגולד מקבוצת גולדבונד היא חלוצת הלוגיסטיקה הרובוטית הייעודי לאיקומרס, וככזאת החברה השקיעה בלימוד מענקיות האיקומרס העולמית ובתשתיות יעודיות עשרות מיליוני שקלים.

 

הנה טעימה קטנה בוידאו. 

יותם, מאנשי הלוגיסטיקה המנוסים, הסקרנים והשאפתניים שהכרתי, נותן שיעור ביחסי אדם-מכונה כולל מערכת הרגשות המתהווה. תיהנו כמוני! 

דני כרמון
shopping-carts

קומרסיישן #39

דני כרמון, ממייסדי ומנכ"ל מאמאגורו

דני מנהל ביחד עם צוות המקצועניות של מאמאגורו קהילה של רבע מיליון אמהות צעירות שאחראיות לקבלת החלטות הקניה בבית.

 

מאמא גורו היא מרקטפלייס שמייצר לחברותיה העדפה של קניה קהילתית. 

מה הכח של מאמא גורו? התוכן האותנטי.

כן, בטווח הקצר זה יכול לפגוע במכירות כשהקונות לא מרוצות ומשתפות, אבל במאמאגורו לא מתערבים בתוכן כתפיסה, מתוך אמונה שבטווח הארוך זה משתלם.

כבר היום זה מביא מאות הזמנות יומיות ומכירות שנתיות בגובה 8 ספרות.

 

תקשיבו לדני, איש אשכולות רב פעלים והישגים בעולמות הדאטה והדיגיטל. תיהנו!

איה אלחנן
shopping-carts

קומרסיישן #38

איה אלחנן, מייסדת-שותפה ו- CTO בסטארט-אפ WISHI

אז איך עושים סטיילינג באונליין?

 

איך מוצאים את האיזון בין אלגוריתמיקה ומגע אנושי בנושא כל כך רגיש כמו הלבוש שלנו?

 

איה שהתחילה לתכנת כבר בכיתה ח' בשפת פסקל ומאז היא אשת מחשבים כולל זוגיות עם איש מחשבים, חיה את הקונפליקט יום יום.

נכון לעכשיו, החיבור בין טכנולוגיה המתקדמת לסטייליסטיות מובילות כמו קרלה וולש (מלקוחותיה המוכרים- ג'סטין ביבר ואליזבת מוס) הוא הדרך למראה, ללב ולכיס שלנו.

 

סטארטאפ איקומרס תוסס ומצליח עם אלפי מנויים.ות ועשרות סטייליסטיות בעולם, בבעלות ובניהולן של שלוש יזמיות, איך לא יצליח? תיהנו!

שרון מרק
shopping-carts

קומרסיישן #37

שרון מרק, סגנית ראש העיר אשדוד, הממונה על חינוך, תעשייה, עסקים ואיכות הסביבה

לא בכל יום אנחנו זוכים לשמוע סגנית ראש עיר בישראל שמבינה ומקדמת איקומרס באופן משמעותי כל כך כמו שרון מרק. 

 

שרון היא אשת חינוך וסביבה, מובילת מפלגת הנשים "הלביאות", אקדמאית ופעילה חרוצה בשטח, יזמית מודרנית, מעל לכל מנהיגה. 

 

המהלך ששרון מובילה כסגניתו של ראש עירית אשדוד יחיאל לסרי, הינו ביסוס ומיצוב אשדוד כבירת האיקומרס של ישראל. 

לא גימיק ויח"צ, מהלך עם תוכנית, אבני דרך, תקציב, מעשים בשטח. כמו שמנהלים מהלכים ברצינות בעולם שלנו. אותי זה מרתק: מוניציפלית-אורבנית, פילוסופית-עסקית, איקומרסית-תפעולית.

 

שרון מרק. כדאי להכיר ולזכור את השם.

אם דברים יעבדו כמו שאני מעריך, תהיה לנו בעתיד חברת כנסת ואולי שרה שתקדם לצד נושאים חשובים בהרבה כגון חינוך, מעמד האישה וקיימות, גם את תחום האיקומרס. תיהנו כמוני!

ליהי פינטו-פרימן
shopping-carts

קומרסיישן #36

ליהי פינטו-פרימן, מיייסדת-שותפה בחברת SYTE

"בוהו, מרקס אנד ספנסר, נקסט, סטיב מאדן, ריבר איילנד, פראדה, טומי הילפיגר, זלאנדו ועוד -

רשימת לקוחות חלקית ועוצרת נשימה..

 

השיחה עם ליהי התגלגלה לעולם המרתק ש - SYTE יוצרת, בשאיפה להיות הפלטפורמה המובילה אשר באמצעותה יוכלו ריטיילרים לבדוק ולשפר את גם את חוויית הלקוח וגם את ה - ROI שלהם.

 

ליהי, אחיה ובן זוגה התחילו את SYTE כמנוע חיפוש אופנה ויזואלי, אך תוך כמה שנים השכילו לפתח אותה לכדי תשתית שלמה של שירותים ומוצרים.

 

מעבר לאימפריה פורצת הגבולות שהיא שותפה ליצירתה, ליהי מדהימה ומפתיעה.

 

כפיים, באמת! 

ד"ר דנה טבת
shopping-carts

קומרסיישן #35

ד"ר דנה טבת, מרצה וחוקרת התנהגות צרכנים ותוכניות נאמנות

על נאמנות וחוסר נאמנות.

אז כן, האקדמיה מחוברת ומעורבת בהתפתחות הקמעונאות, לפחות לפי מה שדנה עושה ומשתפת כמומחית להתנהגות צרכנים ותוכניות נאמנות וכמנהלת הוראה היברידית בבינתחומי.

 

מהן הטעויות שאנחנו עושים בניהול מועדוני לקוחות?

איך הטעויות האלה יוצרות דווקא סגמנט של אי-נאמנות? 

איך צרכנים מגיבים לכך שהחנויות יודעות עליהם כמעט הכל? 

האם אינטראקציית אדם-מכונה עדיפה ביחסי לקוח - מוכר על קשר אנושי? כל זאת

וגם -

מה יגרום לדנה לחזור לריטייל מהאקדמיה, האהבה לבעלי חיים ולריצות ארוכות.

 

למדתי המון. עכשיו תורכם...תיהנו!

עומרי ארגמן
shopping-carts

קומרסיישן #34

עומרי ארגמן, CMO ומייסד שותף ב- ZOOMD

יאללה יוצאים לחופשת שחרור מהקורונה.

שמחתי לארח את עומרי ארגמן, מאנשי המובייל הראשונים בישראל וממקימי מובלין המיתולוגית וכיום ב-zoomd (לא, לא zoom, הרבה יותר טוב). 

 

דיברנו על האפשרות שאנחנו מגזימים בחשיבות הפרסום למכירות באיקומרס ועל השיטה המיוחדת של zoomd להגדלת מכירות.

על ההצלחה שלהם במובייל קומרס במקסיקו ובברזיל ובכלל.

על ניהול המרקטינג ב-shein, וולמארט ועלי אקספרס.

על הנפקת החברה בקנדה.

וגם על עליית ה- VOICE על חשבון המסכים ועוד.

 

עמרי, חבר וחלוץ מובייל אמיתי. תיהנו

גבי לייבוביץ
shopping-carts

קומרסיישן #33

ימי קורונה עם גבי לייבוביץ', מייסד ענקית האיקומרס האוסטרלית CATCH

אז על טירוף האיקומרס כאן אנחנו מדברים כל הזמן, ומה קורה שם מעבר לים?

אירחתי לשיחה חבר יקר ובן אדם יוצא דופן, גבי לייבוביץ', שייסד במלבורן עם אחיו את פלטפורמת האיקומרס המובילה באוסטרליה ואחת היחידות בעולם שנותנות לאמזון בראש - Catch.

 

המיזם שהתחיל במכירת מוצר אחד ליום במחיר ללא תחרות, אי שם ב-2005, בשם catch of the day, גדל וצמח, הפך כעשר שנים מאוחר יותר למרקטפלייס ענק שמוכר למעלה ממיליארד ש"ח בשנה ל- 25 מיליון אוסטרלים הפזורים על היבשת הענקית, דאון אנדר.

לפני כשנה, מכרו האחים את החברה ב-230 מיליון דולר אוסטרלי, זאת לאחר שמיזגו את חברת משלוחי המזון שייסדו EATNOW ומכרו אותה ב-855 מיליון דולר אוסטרלי.

כעת יש לגבי זמן להביט על מה שקורה בצורה אובייקטיבית ומסקרנת במיוחד.

 

איקומרס באוסטרליה בימי קורונה, פודקאסט ראשון מבין כמה עם גבי לייבוביץ', my ozzy mate ואוהד מכבי נתניה בלב.

אלעד רביד
shopping-carts

קומרסיישן #32

ימי קורונה עם אלעד רביד, שיווק ואיקומרס בשטראוס קפה ישראל

שטראוס עושה בית ספר לכולנו בענייני אגי'יליות וקבלת החלטות בימי קורונה.

בתוך ימים, היא מרחיבה את ההיצע שלה באתר קפסולות הקפה לקטגוריות חדשות כמו חטיפים, שוקולד, ללא גלוטן ועוד.

 

במקביל, היא משבשת את השוק עם מכירות דיירקט דרך פלטפורמת הבוטיק נוי השדה, ואם זה לא מספיק, היא משיקה מרקטפלייס לחקלאים בשם "טעם הטבע מרקט".

 

ביקשתי מאלעד רביד, אחד מאנשי האיקום והשיווק המנוסים בארץ, לתאר את המהלכים מבפנים ולנסות להעריך האם אנחנו בתחילתה של מגמה או שמדובר בהתנהלות עסקית פופ-אפית לימי קורונה.

 

תקשיבו לאלעד!

אלי ונטורה
shopping-carts

קומרסיישן #31

איקום בימי קורונה עם אלי ונטורה מאלקטרה מרקטפלייס באמזון

אז מסתבר שאמזון ועוד איך מוכרת עכשיו בישראל, אמנם "רק" חברות מקומיות בשילוח מקומי אבל היי, המכירות האלה צמחו ב- 550% בשבוע האחרון.

 

אלי ונטורה, מנהל המרקטפלייס של אלקטרה באמזון וראש תחום איקומרס באלקטרה מוצרי צריכה מספר מה בעצם נשתנה.

 

חנכתי עם אלי את פורמט קומרסיישן בימי קורונה, סדרת ראיונות קצרים עם אנשי האיקום שחיים את המשבר או ההזדמנות אם תרצו, 24 שעות ביממה. תיהנו! 

לייב זום בימי קורונה עם בכירי האיקומרס הישראלי
shopping-carts

קומרסיישן #30

לייב זום בימי קורונה עם בכירי האיקומרס הישראלי

האיקומרס באקסלרציה אקספוננציאלית: מתוך סדקי הכאוס מתחילות לצוץ ולעלות מגמות, תובנות ותחזיות לגבי התנהלות עולם האיקומרס היום ומחר.

 

בעין הסערה, קיימנו דיון פתוח בכלי התקשורת המוביל כיום בעולם, ה - ZOOM.

אלעד גולדנברג, מיכל רביב מטרמינל X, שגיא סטוניס, תומי שיינפלד מ- GROO, יונתן אבגי מ - DHL ומיכאל מיטרני מסופרפארם עדכנו במה שקורה עכשיו - עומסים, ביקושים, חידושים מעניינים, שינויים דחופים, עבודה במגבלות משרד הבריאות, הכשרות עובדים, קטגוריות חדשות שצומחות מול אלה שנעלמו וגם בתוצאות לטווח הארוך וניסינו להעריך כיצד יראה עולם הקומרס ב-2021, לאחר מגפת הקורונה.

shopping-carts

קומרסיישן #29

איקומרס בימי קורונה, עם דניאל קורן מנהל האיקומרס של שופרסל

אנחנו במשבר עולמי שאין לדעת מתי ומה יהיה סופו. התלות שלנו בקניות אונליין היא חסרת תקדים. ככל שיתרחבו הוראות הבידוד והסגר, יהפוך האיקומרס לקריטי אף יותר עבור החיים שלנו ושל משפחותינו בבית.

 

שופרסל היא החברה המובילה בתחום בהפרש גדול מהמתחרות, כך שאין מתאים יותר לריל טיים של קורונה מאשר דניאל קורן, מנהל האיקומרס בחברה.

תשמעו ממנו על תחושת המחוייבות האישית, ההתגייסות הלאומית והחברתית, על הקשיים הנוכחיים ועל האתגרים שעדיין לפניהם. גם על תפיסת האיקומרס החדשה בשופרסל אותה הוא מוביל כיחידה עסקית עצמאית בתוך החברה. וכל זה יום וחצי אחרי שיצא מבידוד ביתי קשוח ומשנה מציאות.

 

דניאל קורן. תקשיבו לו.

דניאל קורן
shopping-carts

קומרסיישן #28

רני ארגוב, מנהל משותף ב- Deloitte Digital ומנהל סקטור קמעונאות בדלוייט

לכבוד פתיחת העונה השניה של קומרסיישן, אירחתי את רני ארגוב, מומחה עולמי לתחום הקמעונאות והקומרס.

 

לא בכל יום זוכים לשבת עם אדם כמו רני שמייעץ לראשי החברות הגדולות בעולם.

 

שמעתי ממנו על ההצלחה בצעד הלא שגרתי שהוביל - המעבר מייעוץ בלבד לחברה שמספקת ומבצעת גם את הפתרון המלא ללקוחותיה- ממשקים, פיתוח ואינטגרציות.

למדתי ממנו על תפיסת הקמעונאות העכשווית ומאפייניה הבולטים וגם על מה באמת קרה עם אמזון בישראל, בתור שותף להכנת הצפי עבור משרד הכלכלה.

 

הכרתי את רני כשעבדנו יחד בפרויקט לפני חמש שנים. התאהבתי בו אז. עכשיו תורכם...

רני ארגוב
waveform audio gif
bottom of page